Direktlänk till inlägg 11 juli 2015

~

Av Elena - 11 juli 2015 19:55

"Gud gav sina tuffaste utmaningar till sina starkaste soldater" ett uttryck jag sen en tid tillbaka försökt leva efter, att jag fått alla dessa utmaningar för att jag är stark, för att jag är en av dom som klarar det.. Men är det verkligen så eller är det för att jag alltid har otur?

Jag vill tro att det är för att jag är stark, för att just det som händer ska lära mig något.. 

Jag minns för någon månad sen att jag var så stolt över mig själv, jag kom på mig själv några gånger när jag omedvetet "beundrade" allt jag hade klarat och jag var lite "småkär" i kvinnan jag hade blivit. Något hände... Precis som om någon tog min kärlek till mig själv ifrån mig. Kvar stod jag, mer som ett skal och tom inombords.

Jag märkte att för var dag som gick förlorade jag stora delar av mig själv, rätt skrämmande när man för det mesta alltid varit så himla trygg i sig själv och helt plötsligt var jag itu. Envis som jag är så försökte jag hitta sätt att hålla mig "flytande" på.. Jätte lätt med nada energi och en bitterhet som jag träffat på ute på ålderdomshem.

Jag undrar hur lång tid det egentligen tar, att komma på fötter och känna att man gör allt helhjärtat igen, framför allt veta vilken "väg man ska ta".

En sak är säker, för första gången i mitt liv är det jag som får förlita mig på att någon fångar mig när jag så många gånger innan fått fånga andra.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elena - 22 december 2014 20:52


Julen står utanför vår dörr och då medföljer också den svenska julstressen.. tillsammans med julstressen har jag dessutom en massa arbeten som ska bli färdigt så ja skallen går just nu i 200. När jag tänkte på just stress häromdagen började jag tänka...

~

Av Elena - 7 december 2014 14:58


Jag har alltid haft väldigt svårt för att släppa in folk i mitt liv, rättare sagt har jag byggt upp en tjock mur för att de inte ens ska behöva besvära sig med att försöka.. Men ju äldre jag blev förstod jag att min mur gjorde så att jag visade en ka...

Av Elena - 1 december 2014 13:09


Pengar pengar pengar pengar, bla bla bla bla bla... Vårt samhälle är som ni säkert vet i dagens läge baserat på pengar och att pengar enligt många är makt, vi nöjer oss inte längre med de små sakerna som sätter prägel på vårat liv utan vill hela tide...

Av Elena - 29 november 2014 21:12


 Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel.                                              ...

Av Elena - 25 november 2014 15:50


Åh vilket underbart väder det varit idag, att solen verkligen kan ha en sån otroligt stor inverkan på ens mående. Det snackas ju mycket om att man får D-vitamin brist under vinterhalvåret och att det sen i sin tur kan leda till depressioner och likna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards